Ofte stillede spørgsmål

Vi gør vores bedste for at give en nem og overskuelig rejse med Efterskolebussen. Her finder du de spørgsmål vi oftest får stillet samt tilhørende svar.

Hvornår kører bussen?

Du kan se vores køreplan her på siden og i Efterskolebussen appen til iPhone og Android

Hvem kører bussen?

Efterskolebussen køres af VINKINGBUS, og vi bruger vores egne dygtige chauffører til alle ruter med Efterkolebussen.

Hvor meget bagage må man have med?

Alle billetter inkluderer en kuffert/taske en håndbagage

Hvordan kontakter vi jer udenfor kontorets åbningstid?

Udenfor kontorets åbningstider kan vores vagttelefon kontaktes ved akutte problemstillinger vedr. kørsel. Er der spørgsmål til Glemte sager, billetbestilling eller andet skal vi kontaktes i kontorets åbningstider.

Hvad gør man hvis man ikke har booket indenfor tidsfristen?

Hvis man ikke har nået at booke indenfor tidsfristen, er det stadig muligt, vi kan dog ikke garantere for at der er plads, og der vil ikke være mulighed for at få assistance til bestilling udenfor kontorets åbningstid.

Er det enkelt- eller returbilletter?

Alle billetter er enkeltbilletter og prissat derefter

Hvordan får man fat i glemte sager?

Alle henvendelser vedr. glemte sager skal ske via vores hjemmeside – find linket i app’en under Information

Kan man afbestille sin billet

Afbestilling af billetter skal til hver en tid ske via app’en, og I kan finde vores annulleringsbestemmelser samme sted under Information

Kan man ændre sin billet?

Hvis man får booket forkert eller ønsker at skifte destination, skal vi kontaktes indenfor kontorets åbningstid, så vi kan rette billetten. Hvis man annullerer, vil der trækkes gebyr i hht. bestemmelserne. Billetter kan ikke ændres på dagen

Kan man stige på bussen et andet sted end man har bestilt?

Man kan ikke stige på et andet sted en det bestilte. Billetter kan ikke ændres på dagen.

Hvornår skal man bestille billet

For pladsgaranti skal billetter til både udtur og hjemtur være bestilt senest onsdag kl. 10.

Der er udsolgt - kommer der flere pladser?

Hvis der er udsolgt efter tidsfristen for bestilling kommer der ikke flere pladser til den næste afgang.

Hvordan betaler man for billetterne?

Man kan betale både med betalingskort og mobilepay.

Jeg kan ikke finde den dato jeg søger billet til?

Der kan være to årsager! Enten er datoen ikke sat til salg endnu eller så kører vi ikke den pågældende dato hvis det f.eks. er en mandag eller torsdag i forbindelse med en forlænget weekend.

Hvornår kommer der flere datoer på i app'en?

Vi ligger typisk afgange ind i app'en for tre måneder ad gangen. Senest 14 dage før sidste synlige afgang kommer der nye datoer til salg.

Skal man både oprette forældre og eleven som bruger?

Nej! Det er kun eleven der skal oprettes og så bruger forældrene samme login hvis de skal booke/tjekke billetter

Kan man have sit vasketøj med hjem i en IKEA pose?

Nej! Vi fraråder al brug af IKEA poser til bagage. Bagage skal medbringes i en lukket kuffert/taske

Kan i finde mine airPods?

Hvis i bruger airPods og trådløse høretelefoner anbefaler vi at de enten mærkes med navn! Vi har usandsynlig mange glemte airPods hvor vi ikke kan identificere ejerne og derfor afleveres de på hittegodskontoret.